Feb 16, 2010

Snooze

Selalunya pagi-pagi, aku akan set alarm dekat phone setengah jam lagi awal dari targeted time yang aku nak bangun. Sebab aku sangat bahagia bila alarm tu berbunyi dan aku tengok jam sambil berkata "oh awal lagi" lalu tekan butang snooze. 3 kali snooze buatkan aku rasa bahagia. haha

Tapi pagi ni, malam sebelumnya aku charge phone dan biarkan semalaman. Dan seperti kebiasaan, bila alarm bunyi, aku tengok jam dan aku tekan snooze dengan bahagianya. Tetapi pagi ini sebabkan aku charge phone tu semalaman, aku tekan-tekan snooze, phone hanged! Dengan tidak bahagianya aku try off phone tapi tidak berkesan. Alarm masih menjerit-jerit. Dengan mata yang separa buka, aku cuba robek bateri, tapi disebabkan ni phone baru aku, aku tak dapat nak buka bateri dengan mata tertutup.

Last-last, phone tu diam sendiri bila tuan dia dah bangun dari katil dengan crankynya dan mengacah hendak baling keluar tingkap.

*pandai phone ni gerak orang bangun subuh*

3 comments:

Misk said...

Ha.Ha kalau kat rmh x payah pakai h/p coz mak yang jd alarm clock dan akan snoze kan akak sampai bangun. Mesti rasa x bahagia kan...Kalu lambat + ngan leteran lg. Ha... Ha...

Rexraihan said...

hahahah
klu mak yang kejutkan,xberani nak snooze lama2..haha..nanti kena marah

Ibu Alin said...

snooze pertama.. kakak bangun...
snooze kedua dan seterusnya KAKAAAAAK BANGUNNNNNNNNN

My photo
Cita-cita asal nak jadi tukang jahit.
 

A Little World Of Mine Design by Insight © 2009