Feb 23, 2010

Food

Antara penyebab homesickness di sini adalah food.

Tiap-tiap hari turun bas nak balik rumah, mesti akan lalu Mc Donald. Tengok aje lah poster-poster burger yang nampak sedap tu.

Teringin tapi tidak boleh.

Selalunya yang halal adalah kebab and indian food. Dah 4 tahun, dah jemu. (musykil, padahal dah 20 tahun di malaysia makan masakan mak,tak jemu pun)

Apabila tiba time lunch di hospital, selalu terpandang pelayan tengah carve daging panggang. Masih panas dan berasap. Buntang mata melihat, hati segera berbisik "Sedapnya babi ni....eh,astaga, BABI rupanya!"

*babi pun boleh nampak sedap, apatah lagi ayam dan beef yang dijual di canteen hosp! Tidak sabar nak balik malaysia!*

3 comments:

Lady Qay said...

nnti bole jamu spageti meatball yg sdapppp..hihih

SCHAKEYRA said...

hehehehe... Ive been to Aussie.. Mesia sgt bgus since you dont have to think a lot nak makan, kecuali kedai2 n produk2 yg sah2 non-halal kan... masa kat oz pon asik makan kebab jer.. satu kebab almost 7aud, dekat rm21... mangaih~~

Misk said...

Tak pa balik M'sia nanti kita wat BBQ lembu , ayam, sotong , udang etc. kecuali yng kakak tengok kat I;land tuh, Minta simpang....

My photo
Cita-cita asal nak jadi tukang jahit.
 

A Little World Of Mine Design by Insight © 2009