Feb 4, 2010

Berangan

Sekarang aku rotation dekat St Collumciles Hosp, Loughlingstown. Pukul 1 selalu ada lunch meeting, dimana doktor-doktor akan bersidang dan berdiskusi pasal medical case, journal dan bermacam-macam lagi pasal medical stuff.

Hari ini giliran untuk radiologist untuk membentangkan X-rays. Selalunya aku tengah menyumbat sakan time ini aka makan tengah hari walaupun tidak sedap tapi belasah jua. Sekali hari ini doktor tu terlebih rajin, "now let's give the chance to the medical students. Any differential diagnosis?" sambil tangan menunjuk ke arah CT scan of the abdomen yang terpampang di skrin besar. Masa itu aku dengan Deidre sahaja yang ada, yang lain semuaaaaa ponteng. 9 orang ponteng okay! Aku pandang Deidre, dia pandang aku. Blur. Rasanya dia pun tengah berangan sambil menikmati lunch. So aku pandang doktor yang tengah terkebil-kebil tunggu jawapan dari kami. "Err, polycystic kidney??" aku jawab teragak-agak. "Humph, we are looking at the pancreas now!" Adeh, bukan takat differential diagnosis salah. Teka organ pun salah. Nasiblah. Rasa nak menyorok ja bawah meja. Dah la lunch meeting conference yang hampir semua doktor ada okay! Malunya saya!

*jangan berangan sambil makan nasi*
p/s: nawal, i owe you one entry. later eyh. hehe

3 comments:

nawal_luv said...

hahhaha....lawak2...nasib la kata kidney...atleast kidney ad on both side...jwpn slmat...one of my fren lg la...ckp liver tp yg abnormal tu blah kiri....hahaha...huih, jht plak glak kt org....

tau mmg ad utang pn...huhuh

Lady Qay said...

hahaha..lawak lawak...kalo tnya kakak, kakak jwb, uterus kot?hahaha

Rexraihan said...

Hahaha..tapi nasib la jawab organ yg dalam abdomen jugak!
klu pi jawab pasal lung ka apa ka,ke tak haru..ngueh2

My photo
Cita-cita asal nak jadi tukang jahit.
 

A Little World Of Mine Design by Insight © 2009