Jan 6, 2010

Snow lagi

hari ni snow lagi
kelas habis kul 5
pukul 5.30 bas x muncul2
last2 ada makcik bitau bas xde sbb icy road
jalan la aku hampir 1 kilo meter merentas jalan untuk ke N11(jalan besar) yg aku berharap sgt ada bas
pukul pukul 6, bas 46a tiba.Alhamdulillah. tapi driver dia cakap dia bawak sampai ballytown je, jauh jugak dari rumah aku, sbb aku sepatutnya tukar 2 bas di Leeson St, (atas lagi dari Ballytown, dalam 1km). Perjalanan ke Ballytown yg sepatutnya 5-10min,jadi sampai 30 min,sbb icy road, semua vehicles bawak slow.
Sampai dekat Ballytown, aku terpaksa jalan kaki merentas ranelagh utk sampi ke rathmines, dalam kira2 2km jugak la.Jalan kaki bukan jalan macam biasa, dah macam penguin dah sebab jalan licin. Bayang kan sepanjang 3km, terpaksa jalan kaki cam penguin. aduh..penatnyer.

Sampai rumah,7pm.
Pengalaman sungguh.
Snow memang indah, tapi juga boleh jadi bala.
*aku tetap suka melihat snow turun*


0 comments:

My photo
Cita-cita asal nak jadi tukang jahit.
 

A Little World Of Mine Design by Insight © 2009