Jan 29, 2010

Coffee or Tea

Dulu aku adalah pengemar tea.

Teh tarik untuk breakfast
Teh ais untuk lunch
Manis! yeah i know. Sebab itu aku guna 'dulu'.

Sekarang, sejak mula rotation surgery, yang kadang-kadang memerlukan aku berada di hospital seawal 6.45 pg, (Mind you, it takes me 45 mins bus ride to get there) aku terpaksa mencari alternative kepada tea dan perlahan-perlahan bertukar ke coffee. Kalau tidak kadang-kadang sepanjang hari asyik menguap sahaja.

Oleh kerana aku tidak berapa tahan pahit coffee, aku selalu letakkan gula yang agak banyak, sometimes 4 packets of sugar! Kelmarin, semasa habis ward round, Sinead, my partner and I went for a coffee. And I, as usual took 4 packets of sugar n brought them to our table. Sinead spontaneously said "That is a lotttt of sugar!!" (well selalunya dia tak ada la nak tegur apa2 pun pasal aku.huhu). Aku senyum kambing, dan at last minum jer coffee tu tanpa sugar like the rest of the Irish mates. Pening kepala aku! Rasa macam nak seizure ja minum coffee tanpa gula. Haish macam mana la mat salleh minum kopi tanpa gula! not even a pinch!

Hari ini, during our coffee break, aku cakap kat die, aku reducekan gula aku kepada 3. And next time it will be 2.
Mari mengurangkan gula dalam minuman!
Gula dah mahal oi!

Owh ya, mari makan sayur-sayur hijau juga untuk mengelakkan rambut gugur! (ye saya tahu tak ada kaitan, tapi apa aku kisah?..haha (tiru Alin)

1 comments:

Misk said...

Aikkk dah join the club ngan mak ke.... minum kopi tapi mak xtra sikit tambah susu...Hmmm nikmatnya... Mai secawan .... ( iklan coffe radix)

My photo
Cita-cita asal nak jadi tukang jahit.
 

A Little World Of Mine Design by Insight © 2009