Dec 5, 2008

Selamat Hari Raya Qurban

Tukang lapah daging dengan tukang kacau(waktu banjir kat elephant bridge dulu ni)

2 hari lagi nak raya Eidul Adha
tak sedar pun waktu berlalu. ye la,tiap2 hari dok mengadap buku,xkeluar rumah..mmg la xsedar hari.

lala dah brkira2 nak memasak apa utk juadah hari raya.Alhamdulillah, seb baik ada housemet yg bukan satu uni,so xdela semua pun terikat dgn buku utk exam. kalau tak,jawabnye cereal je la juadah raya aku..huhu

bile igt2 balik,aku tak pernah raya qurban dekat dublin. 2 thun lepas raya dekat spain,dekat cordoba.tahun lepas raya dekat newcastle,UK sbb berjalan2 dgn bebudak MO4H. Helma ckp kat aku "international nye raya ko".hehe

So tahun ni,dlm kesibukan nak exam, aku dpat menyambut hari raya qurban yg first di dublin. Lala dah semangat beli daging nak buat rendang. dpt jugak la rasa rendang.

tadi bila telefon mak,mak pun dok sembang2 pasal nak raya. nawal n nabilah pun on the way balik kulim. kak qay n lang lagi la awal kan balik bertam.boleh siap gi mandi pantai lg katanya.cis.saja ja nak buat aku jeles.

mak tok nak buat korban hari raya pertama tu. mesti diorg nnt kejenye melapah daging n edar2 kan dekat2 org2 kampung.aku selalu bonceng moto ngan pakcik,hantar daging2 tu.
pastu,selalunya pak cik,ngah mad n ayah selalu akan masak sup tulang 'gear box' dalam periuk yg besar tu. sedapnyer..yg panas2 tu.lepas tu ktorg selalu la meratah.memang la berlemak,tp who cares??!!haha

tp disebabkan selalunya cuti raya qurban ni pendek,semua org pun dah balik ke rumah masing2 masa raya kedua.so raya pertama je la yg selalu berkumpul,bergosip n etc.
rindu la kat diorg~


Selamat Hari Qurban Elephant Bridgians n Kulimans..
Selamat Hari Qurban buat yg tgh struggle nak exam.huhu

P/S:kalau mak tok masak bihun sup yg superb tu,igt2 la org kat sini..huhuh.

0 comments:

My photo
Cita-cita asal nak jadi tukang jahit.
 

A Little World Of Mine Design by Insight © 2009