Nov 4, 2008

Ketam!!


Last Sunday, Lala belikan stir fried crab n ketam masak halia utk kitorg..best2. Helma la yg merengek2 nak ketam. Kat sini mmg susah sikit nak dapat ketam mcm kat malaysia. Masa Lala tipon kata dia belikan ketam kat satu chinese restaurant ni,rasa cam nak melompat jer aku,walaupun padahal Helma yg kempunan..hehe..

Masa Lala balik tu nasi xtanak lagi,tpi kitorg dah meratah2 ketam tu sambil tggu nasi masak..Syok sgt melantak sampai xsedar kitorg xpanaskan pun ketam2 tu.heh.selalunya aku akan panaskan dulu food,sbb kat sini klu xpanaskan food,mmg mcm makan makanan dlm peti ais,sejuk..

Punya syok ratah ketam,tiba2 aku teringat,eh,ada jer ketam x yg xhalal~ketam batu..aku yg xpernah tgk ketam batu, ckp la kat diorg, yg mana muka sekor2 dah euphoric dah,kata ntah2 ni ketam batu..Helma balas "ish,karut. ketam batu kaler biru".lala sampuk"ayah aku cakap,makan dulu,nnt baru investigate."so aku pun mengetepikan perasaan was2,sambung membaham lagi..mmg puas hati la.

Helma,lepas kenyang,dengan divanya cakap"aku kempunan ketam masak lemak,bukan yg ni"..ceh,td dia yg membaham sampai licin..hahaha

pastu keesokan harinya, aku ada tanya kat Safiah,ketam batu mcm mana.Safiah cakap ketam batu kaler hitam,xde isi..hurmm~..ketam batu macam manaaa sebenarnya??!

0 comments:

My photo
Cita-cita asal nak jadi tukang jahit.
 

A Little World Of Mine Design by Insight © 2009