Jan 10, 2009

New Birth of Nicco Robbin

Pagi yang dingin dan bening dimulai dengan breakfast sandwich salami berkeju dengan mash potatos dan susu panas.A good start of the day.


Switched on Dell Inspiron 1420. Suddenly an MS-DOS command appears..."NTLDR is missing. Please press any key to restart". Eventually, the same command appeared everytime I pressed any keys. Punggah. Restart balik. Sama jugak. Ades. Hantar an emergency sms to daddy kewl di Malaysia and unfortunately, ayah pun xpernah dapat command macam tu. Kelam kabut tipon Tihah (she's very good in computer), xberjawab. Rupa2nya dia sibuk berdemo pasal Palestine di City Centre. So aku mengambil langkah nekad, format balik laptop ni. Memang tiada pengalaman. Cuti summer dulu dah pernah dah sekali format laptop ni. Ayah yang buatkan. Ayah beria suruh tengok macam mana ayah formatkan balik laptop supaya nanti senang kalau apa2 jadi masa aku di Dublin. Tapi aku macam malas masa tu..huhu..aku pi layan TV instead..cite intan..hehe. So bila jadi macam ni, kepanasan la aku di pagi winter yang sejuk.

Baru semalam chat ngan ayah pasal laptop. Aku bergurau dengan ayah cakap nak laptop baru, sebab jealous dgn mak dapat laptop baru yang comel lote (asus N10J). Alih2,pagi ni dia dah merajuk. sensitif betul la awak ni lappy. Ye, saya belum nak tinggalkan awak inspiron 1420.

Berkat ilham yang Allah kurniakan, aku cuba ikut instinct aku untuk format balik laptop ni. Banyak kali aku cuba insert dvd reinstallation. Ada yang salah aku masukkan. Tapi utk figure out which one is which,makan masa berjam jugak. Try and error. Determine sungguh. Sampai ke malam aku buat(well,technically malam pukul 4.30). Sebenarnya, aku pun tak paham apa yang aku buat tadi...huhu..cuma aku dah ada idea of the sequences of event. So aku boleh proudly say dkat ayah yang aku dah pandai format laptop sendiri..haha..

By the way, aku rasa aku nak namakan Inspiron 1420 pink aku ni sebagai Nicco Robbin (character dalam one piece). Sebab dalam one piece dia sangat calm n cool. So Nicco Robbin, kau jangan ngengada nak crash lagi.


oOo

0 comments:

My photo
Cita-cita asal nak jadi tukang jahit.
 

A Little World Of Mine Design by Insight © 2009