Sep 14, 2008

Expectation

Expectation..
Aku sangat-sangat mempunyai high expectation, terutamanya dengan orang yang aku sayang. Kenapa? Aku sendiri pun tak tahu. Kadang-kadang,apa yang aku expectkan pun aku sendiri sukar untuk terjemahkan dan expect orang akan faham, Well the complicated me.

Yang selalu jadi mangsa high expectation aku ialah aku punya relationship dengan K.
Ntah apa-apa ntah.
Kadang-kadang aku sangat berharap K melayan aku sesempurna mungkin yang tiada mungkin ruang untuk kesilapan. Dan aku sangatlah mengerti yang kekurangan dalam dirinya semestinya ada. Cuma kadang-kadang,the expection yang mengunung selalu mengaburi aku. K boleh terima aku, aku punya hot-tempered, semua dia cuba terima..Aku masih jua harapkan yang lebih. Dan aku tau,long-distance relationship ni memang mencabar dan perlu banyak kesabaran. Dan dia tidak boleh sentiasa menemani aku walaupun sesunyi mana pun aku. Well,dia di Perth n aku di sini. Sekarang is 7-hours apart. Nanti, dah masuk winter n dia pulak masuk summer, dah 9 hours apart. Nak cari masa untuk bersama sangat la perit. Aku pagi ke kelas,dia baru balik kelas. Aku balik kelas, dia dah nak tidur. Dia bangun pagi untuk ke kelas, aku dah nak tidur. And the cycle repeats.
And because of susahnya untuk communicate, kadang-kadang aku merasa upset dan selalu merajuk.

So sepatutnya aku lebih memahami keadaan dia. Kesukaran dia as medical student kat sana. Well,xleh nak samakan dengan UCD, sbb UCD lepak gile walaupun dah 3rd Med..huhuhu.

Itulah our 2+ years r/ship.
And I pray hard that we'll survive into the next upcoming years.
And I pray even harder that I'll be more understanding~.
Ameen..

1 comments:

miskiyah said...

Pesan mak dalam hidup kita kita perlu banyak bersabar. Tak semua dalam hidup kita ini indah.Terima seseorang seadanya , macam mak menerima ayah he.he. dalam kelemahan seseorang banyk keistemewaanya.Seiring masa kita akan belajar menerima.

My photo
Cita-cita asal nak jadi tukang jahit.
 

A Little World Of Mine Design by Insight © 2009